Saturday, November 28, 2009

Penat???


Cerita 1

Rasanya penat sangat hari nie..bermula dari nak balik kampung. Terperangkap dalam jammed selama 4 jam..sedang kg mak & ayah ku bukan lar jauh mana pun..penat nyaaa....kaki lenguh jangan kira..maner lah jalan lain kan??? Kalau lah aku ada pilihan lain untuk lalu jalan lain kan ke best...mesti ada kan??? Cuma kena cari lar...

Cerita 2

Mak dah siap masak, apatak nya kalau aku dah sampai dekat kul 12 malam..ingat leh tido dalam kete ker??? Bahaya woo.. X pasal sedar2 kat spital..tu kira nasib baik..kalau sedar dah ader 2 malaikat cemana??? Nauzubillah... Bila tengok mak dah siap masak,rasa sebak pulak..apasal lah kelewatan ku ini langsung tak membantu mak..kesian mak wat keje kat rumah..Kalau lah aku ada pilihan lain selain naik kereta..mungkin aku akan naik helikopter ker..yang penting dapat sampai rumah mak, dan dapat bantu mak..Tapi boleh ker pilihan ku itu??? errrr....

Cerita 3

Semua balik kg..kakak & adik..anak2 sedara..huhuhuhu..riuh rendah rumah mak..rumah banglo mak yang biasa nya sunyi..maklum mak tinggal ngan ayah berdua jerr...dah nak pecah dengan suara budak2 nie...yang mana menjerit..menanggis..ketawa..lari sana..lari sini..aduuiii...binggit gaks aku..nak marah kang takut ader yg kecik ati laks..kalau lah aku ada pilihan lain untuk menikmati ketengan kat kg nie...dengan mak & ayah..ngan adik beradik yang lain, tanpa keriuhan mereka?? Ehh..mungkin aku leh suh mereka main kat laman rumah mak yang luas tu..so dalam rumah senyap sikit kan??? Itu pilihan aku..tapi yang lain???

Cerita 4

Esok dah balik ke tempat keje aku..alaaaaa...lum puas nak manja2 ngan mak lagi..da di paksa balik..jahat tul taww...apasal lar aku keje jauh dengan mak??? Kan ker best kalau aku dapat dok ngan mak lelama..seminggu ke...kalau aku mintak cuti ngan boss..agak2 boss bagi tak lelama cam tu?? or aku kena cari pilihan lain..cam keje dekat ngan rumah mak??? Arrggghhh....penat lar nak pilih cam tuu...susah sangat kang aku angkut jer mak ngan ayah dok ngan aku..ehh..tapi adik beradik yang lain boleh terima ker?? Adduuiii...letihhh...

Arrggghhh..banyak sungguh alasan ku nak datang keje..rasa penat menerjah2 diri...oppss..i need massage..i need go to spa & saloon..i need theraphy..actually..i need more rest & relax.. yess!! I really needed it...


1 comment:

  1. SPA?? THERAPHY??? BEST NYERRRRR.... RELAX!!!!! :D

    ReplyDelete